Ezek az ország legveszélyesebb gyalogos átkelőhelyei

2021. máj. 6. - Közlekedésbiztonság

Generali a Biztonságért Alapítvány és a SafeCross okoszebra rendszer közös kezdeményezésében most te is tehetsz a balesetek csökkentéséért. Szavazz az általad legveszélyesebbnek tartott zebrára, hogy a legtöbb voksot begyűjtő átkelőt okoszebrává alakíthassa a Generali alapítványa.

Megkerestük az ország legveszélyesebb zebráit

Éves szinten sajnos mintegy 1000 ember szenved balesetet, miközben átkel a zebrán. A szerencsétlenségek leggyakoribb oka a sofőrök látóterének csökkenése, ami nagyban függ az autó sebességétől: minél gyorsabban halad valaki egy járművel, annál kisebb területen észleli a perifériáról érkező veszélyeket.

A tragédiák némi sofőri odafigyeléssel – elméletben – könnyen megelőzhetők lennének, ám az egyre csak növekvő számok azt mutatják, hogy a sebességkorlátozó táblák és fekvőrendőrök nem bizonyulnak elegendőnek. Sok járművezető továbbra is

ROSSZUL VÁLASZT TEMPÓT AZ ÁTKELŐHELYEK FELÉ KÖZELEDVE.

2021. április 20-ig kerestük Magyarország legkockázatosabb átkelőhelyeit. Ez idő alatt bárki jelölhetett általa veszélyesnek ítélt gyalogátkelőhelyeket, amelyekből végül egy összesített lista született. Ezek egytől egyig olyan zebrák, ahol sok a baleset, amelyeket a szokásosnál nehezebb észrevenni, egyszóval amik mind biztonságosabbak lennének okoszebraként. A kiválasztásban te is segíthetsz,

HA SZAVAZOL A BEKÜLDÖTT GYALOGOS-ÁTKELŐK VALAMELYIKÉRE.

A szavazatok leadásának határideje: 2021.05.10.

szavazás itt érhető el.

Mi az az okoszebra?

A SafeCross okoszebra egy olyan közlekedésbiztonsági rendszer, amely az útburkolatban elhelyezett aktív LED prizmák segítségével a zebrára lépő járókelőre hívja fel a figyelmet. Tehát az okoszebra célja, hogy az adott átkelőhelynél a járművezetők mindig észleljék a gyalogos átkelést. A fényjelzés kizárólag addig tart, ameddig áthaladás is,

ÍGY CSAK AKKOR LÉP MŰKÖDÉSBE, AMIKOR AZ VALÓBAN INDOKOLT.

A technológia szerencsére nemcsak elméletben, hanem a gyakorlatban is bizonyította hatékonyságát. Egy korábban Debrecenben telepített rendszernél a megállási hajlandóság egy frissen telepített gyalogátkelőhelynél 55%-kal, két hónappal később pedig már 74%-kal növekedett.

A Generali a Biztonságért Alapítvány továbbra is szívügyének tekinti a közlekedésbiztonság támogatását. Az alapítvány 2018 óta  több mint 36 okoszebra telepítését támogatta, összesen 60 millió forint értékben. A pályázat folyamatosan nyitva áll az önkormányzatok számára az alapítvány weboldalán.

Figyeljünk egymásra, a közlekedési kultúránkra, és járjunk éberen, akár a járművezetői, akár a gyalogos tábort gyarapítjuk!